100% důkaz, že copywriter odvedl dobrou práci. I když trochu jiný, než byste čekali

Konverze, spokojený klient, peníze? Nebo produkty a služby od klienta zdarma? Možná, ale osvítil mě lepší důkaz. Třebaže někoho spíš naštve.

Když reference přiláká nového klienta

Znáte to. Máte co ukázat + osobní doporučení a hned je na dosah nový projekt. V mém případě se ozval potenciální klient přes referenci www.reporting.cz, kde jsem navrhoval celkový koncept, wireframy a obsah.

Místo homepage sem hodím náhled konverzní stránky „Vyzkoušet“:

Reporting.cz – Vyzkoušet

Nový klient poptával web pro aplikaci v oboru gastra a na mě připadl koncept + obsah. Termín, NDA a rozpočet ale vedly k tomu, že jsme se na spolupráci nedohodli. Měl jsem tedy aspoň zrevidovat obsah, až bude web připravený ke spuštění. OK, žádný problém.

A pak přišel důkaz místo slibů

Říkáte si, kde je slibované ocenění mé práce, kde je ten důkaz? Nuže, uběhlo pár měsíců a ticho po pěšině.

To nevypadá dobře, co?

Ale ne, žádnou paniku.

Byl jsem zvědavý, jestli web gastro aplikace už běží a jak vypadá. Hledal jsem a našel. A s ním i důkaz, že jsem u webu reporting.cz odvedl skvělou práci. Konverzní stránka webu oné gastro aplikace vypadá totiž takhle:

Resperanto – Vyzkoušet

Těžko bych si přál větší poctu mému umu. Co říkáte?

Krásná napodobenina layoutu i textu z webu reporting.cz, který se potenciálnímu klientovi tak líbil. Jasně, náhoda je blbec. Ale co podobnost odstavce „Radši voláte? Jsme na čísle… “ s odvozeninou „Pokud raději voláte, jsme na čísle…“?

Návrhový vzor? Kdepak. Jen inspirace cizí prací za účelem vzdát autorovi poctu. A já si toho moc vážím. Opravdu. Když vidíte kopii svého nápadu, zahřeje vás to u srdíčka. Někomu se líbil tak moc, že se jím nechal ovlivnit. I když třeba až až.

Potěší vás, nebo nakrkne?

A co vy? Máte radost, když vaše práce někoho inspiruje k podobnému dílu? Nebo naopak zuříte a dáte to dotyčnému sežrat? Pište do komentářů a připojte odkazy nebo ukázky, kde jste objevili mutaci svých autorských dítek.

1 komentář u „100% důkaz, že copywriter odvedl dobrou práci. I když trochu jiný, než byste čekali“

  1. ja s tvym pristupem souhlasim:) taky se zasmeju, kdyz me nekdo kopiruje. tedy ono to je skoro vzdycky horsi kopie. uvidim, jak to bude na me pusobit az to nekdo dotahne na vyssi level.

    Odpovědět

Napsat komentář