Narazil jsem na kurz, který slibuje odhalit TAJEMSTVÍ, jak přesvědčit. Jako copywriter si říkám: „Co když nějaké fígle neznám, to bych měl zkusit!“ Nevěřili byste, jak se to zvrhlo.
Vypadalo to jako klasický infoprodukt. Sliboval „52 nejsilnějších přesvědčovacích vzorců a metod ovlivňování“ a rovnou jste si mohli grátis stáhnout 3 zázračné formulky. Každý týden 1 tip na e-mail, 52 týdnů, 820 kaček.
Nekupte to.
Jsem ale nedůvěřivý, tak si u prvních 3 recenzí projedu fotky:
Asi takhle…
- Jana Toušová má za dvojnici firemní koučku Annu Farrell.
- Martin Sýkora zase realitního agenta jménem Adam Caughey z Austrálie.
- A Pavla Večeřová paní Renatu, která trpěla kvasinkovou infekcí, ale nebojte, už je v pohodě.
Šoupnu to na Facebook
Hodil jsem screenshot na svou Facebook stránku a přidal tip:
„NEPOUŽÍVEJTE sakra práce ty blbý OBRÁZKY Z FOTOBANK ani fejkové profilovky pro reference!“
Příspěvek do druhého dne vidělo skoro 3 000 lidí.
Napadlo mě, že z toho bude fajn případovka.
Tak jsem infoprodukt přeci jen objednal, ale platbu zatím pozdržel. Uvidíme, co bude.
On mě bloknul?
Co když se k fotkám chce vyjádřit i autor kurzu? Dal jsem mu šanci u příspěvku na jeho Facebook stránce:
Druhý den můj komentář zmizel.
Znovu se ptám.
Dotaz opět fuč.
Tak třeba do třetice…
Smůla. Psát na jeho Facebook stránku už nemůžu. Smazal dotazy a bloknul mě.
Nezdvořák!
Na stránce infoproduktu pro sichr už chybí i plugin s Facebook komentáři.
To moc důvěryhodně nevypadá.
Schovává se za e-mail
Autor kurzu, Jan Patrman, se na svém webu prezentuje:
„… na konci vysoké školy jsem měl možnost jít studovat Ph.D. na Harvard. Nakonec jsem vystudoval kybernetiku, ekonomii, koučink a psychoterapii… Podařilo se mi vybudovat 3 byznysy. Koučuju naše vrcholové sportovce, reprezentaci.“
To mi neštymuje, aby někdo s takovým profilem ignoroval, mazal a blokoval.
Píšu mu e-mail s předmětem „Zakázaný jazyk a fotky u recenzí – žádost o vyjádření“ a dávám druhou šanci ze všeho vybruslit.
Odpověď… NEPŘICHÁZÍ.
Neuběhlo ani 24 hodin a přichází jiný e-mail, tentokrát od Kateřiny, i když podepsaný „honzou“:
Odepisuji „Kateřině“, proč kurz s „dobrým ohlasem“ používá fejkové fotky u referencí, proč mě blokli na Facebooku a proč se mnou „honza“ nemluví. A že bych rád ofiko vyjádření, které ocituji v článku.
Odpověď… NEPŘICHÁZÍ.
Po pár dnech píšu oběma znovu, jestli mlčení a blokace bude z jejich strany jediná komunikace.
Odpověď… NEPŘICHÁZÍ.
–
PAUZA.
Teď si dejte kafe, protože začne tóčo.
–
Ale pozor, po 14 dnech přichází zpráva od „honzy“, že kurz je kvůli 128 žádostem znovu otevřen. ALE JEN NA 2 DNY! Klasický fígl infopodnikatelů:
Využívám toho. Odepisuji z jiného e-mailu, jiným stylem a bez podpisu. Že jsem ke kurzu posílal dotazy, ale neodpověděli, a jestli se můj e-mail někde neztratil.
Odpověď… PŘIŠLA!
Jako fakt, Kateřina píše:
Fajn, spojení funguje.
Obratem reaguji ze stejného e-mailu a opakuji otázky na fotky i blokaci na Facebooku. A odkrývám svou identitu.
Čekám.
Čekám.
Čekám.
Odpověď… NEPŘICHÁZÍ.
A moje platba… NEODCHÁZÍ.
Cože, čekali jste HAPPY END?
Jak (šlo) vybruslit i z takového průšvihu
- Přiznat chybu, sypat si popel na hlavu, slíbit a zajistit nápravu.
- Nemazat příspěvky na Facebooku, ale řídit se bodem 1.
- Neblokovat uživatele na Facebook stránce, ale řídit se bodem 1.
- Neignorovat zprávy, komunikovat a řídit se bodem 1.
- Poděkovat za upozornění, odměnit uživatele za pomoc a řídit se bodem 1.
Je to sakra tak těžký?
PS: A pak se divíme, že infopodnikání má v Čechách špatnou pověst.