Jak jsem se chtěl učit zakázanému jazyku a proč mě lektor bloknul na Facebooku

Narazil jsem na kurz, který slibuje odhalit TAJEMSTVÍ, jak přesvědčit. Jako copywriter si říkám: „Co když nějaké fígle neznám, to bych měl zkusit!“ Nevěřili byste, jak se to zvrhlo.

Vypadalo to jako klasický infoprodukt. Sliboval „52 nejsilnějších přesvědčovacích vzorců a metod ovlivňování“ a rovnou jste si mohli grátis stáhnout 3 zázračné formulky. Každý týden 1 tip na e-mail, 52 týdnů, 820 kaček.

Nekupte to.

Jsem ale nedůvěřivý, tak si u prvních 3 recenzí projedu fotky:

Falešné fotky u testimonialů kurzu Zakázaný jazyk

Asi takhle…

  • Jana Toušová má za dvojnici firemní koučku Annu Farrell.
  • Martin Sýkora zase realitního agenta jménem Adam Caughey z Austrálie.
  • A Pavla Večeřová paní Renatu, která trpěla kvasinkovou infekcí, ale nebojte, už je v pohodě.

Šoupnu to na Facebook

Hodil jsem screenshot na svou Facebook stránku a přidal tip:

„NEPOUŽÍVEJTE sakra práce ty blbý OBRÁZKY Z FOTOBANK ani fejkové profilovky pro reference!“

Příspěvek na Facebooku Dobrého copywritera

Příspěvek do druhého dne vidělo skoro 3 000 lidí.

Napadlo mě, že z toho bude fajn případovka.

Tak jsem infoprodukt přeci jen objednal, ale platbu zatím pozdržel. Uvidíme, co bude.

On mě bloknul?

Co když se k fotkám chce vyjádřit i autor kurzu? Dal jsem mu šanci u příspěvku na jeho Facebook stránce:

Dotaz na Facebooku Jana Patrmana

Druhý den můj komentář zmizel.

Znovu se ptám.

Dotaz opět fuč.

Tak třeba do třetice…

Smůla. Psát na jeho Facebook stránku už nemůžu. Smazal dotazybloknul mě.

Nezdvořák!

Na stránce infoproduktu pro sichr už chybí i plugin s Facebook komentáři.

To moc důvěryhodně nevypadá.

Schovává se za e-mail

Autor kurzu, Jan Patrman, se na svém webu prezentuje:

„… na konci vysoké školy jsem měl možnost jít studovat Ph.D. na Harvard. Nakonec jsem vystudoval kybernetiku, ekonomii, koučink a psychoterapii… Podařilo se mi vybudovat 3 byznysy. Koučuju naše vrcholové sportovce, reprezentaci.“

To mi neštymuje, aby někdo s takovým profilem ignoroval, mazal a blokoval.

Píšu mu e-mail s předmětem „Zakázaný jazyk a fotky u recenzí – žádost o vyjádření“ a dávám druhou šanci ze všeho vybruslit.

Odpověď… NEPŘICHÁZÍ.

Neuběhlo ani 24 hodin a přichází jiný e-mail, tentokrát od Kateřiny, i když podepsaný „honzou“:

E-mail o nezaplacené objednávce od „Kateřiny“

Odepisuji „Kateřině“, proč kurz s „dobrým ohlasem“ používá fejkové fotky u referencí, proč mě blokli na Facebooku a proč se mnou „honza“ nemluví. A že bych rád ofiko vyjádření, které ocituji v článku.

Odpověď… NEPŘICHÁZÍ.

Po pár dnech píšu oběma znovu, jestli mlčení a blokace bude z jejich strany jediná komunikace.

Odpověď… NEPŘICHÁZÍ.

PAUZA.
Teď si dejte kafe, protože začne tóčo.

Ale pozor, po 14 dnech přichází zpráva od „honzy“, že kurz je kvůli 128 žádostem znovu otevřen. ALE JEN NA 2 DNY! Klasický fígl infopodnikatelů:

E-mail o otevření kurzu, ale jen na 2 dny!

Využívám toho. Odepisuji z jiného e-mailu, jiným stylem a bez podpisu. Že jsem ke kurzu posílal dotazy, ale neodpověděli, a jestli se můj e-mail někde neztratil.

Odpověď… PŘIŠLA!

Jako fakt, Kateřina píše:

Konečně mi někdo odpovídá na e-mail

Fajn, spojení funguje.

Obratem reaguji ze stejného e-mailu a opakuji otázky na fotky i blokaci na Facebooku. A odkrývám svou identitu.

Čekám.

Čekám.

Čekám.

Odpověď… NEPŘICHÁZÍ.

A moje platba… NEODCHÁZÍ.

Cože, čekali jste HAPPY END?

Jak (šlo) vybruslit i z takového průšvihu

  1. Přiznat chybu, sypat si popel na hlavu, slíbit a zajistit nápravu.
  2. Nemazat příspěvky na Facebooku, ale řídit se bodem 1.
  3. Neblokovat uživatele na Facebook stránce, ale řídit se bodem 1.
  4. Neignorovat zprávy, komunikovat a řídit se bodem 1.
  5. Poděkovat za upozornění, odměnit uživatele za pomoc a řídit se bodem 1.

Je to sakra tak těžký?

PS: A pak se divíme, že infopodnikání má v Čechách špatnou pověst.

Líbilo? Šiřte dál. Díky.
Richard Dobiáš

Richard Dobiáš

Web copywriter a kreativec, který začal před víc jak 10 lety jako webdesigner a dnes se skrývá na volné noze pod značkou Dobrý copywriter. Občas webcopywriting školí a pravidelně sdílí tipy na Facebooku nebo tomto blogu. Uctívá odkaz Davida Ogilvyho a kreativu hledá vždy a ve všem.
Richard Dobiáš