You are fu*king awesome

100% důkaz, že copywriter odvedl dobrou práci. I když trochu jiný, než byste čekali

Konverze, spokojený klient, peníze? Nebo produkty a služby od klienta zdarma? Možná, ale osvítil mě lepší důkaz. Třebaže někoho spíš naštve.

Když reference přiláká nového klienta

Znáte to. Máte co ukázat + osobní doporučení a hned je na dosah nový projekt. V mém případě se ozval potenciální klient přes referenci www.reporting.cz, kde jsem navrhoval celkový koncept, wireframy a obsah.

Místo homepage sem hodím náhled konverzní stránky „Vyzkoušet“:

Reporting.cz – Vyzkoušet

Nový klient poptával web pro aplikaci v oboru gastra a na mě připadl koncept + obsah. Termín, NDA a rozpočet ale vedly k tomu, že jsme se na spolupráci nedohodli. Měl jsem tedy aspoň zrevidovat obsah, až bude web připravený ke spuštění. OK, žádný problém.

A pak přišel důkaz místo slibů

Říkáte si, kde je slibované ocenění mé práce, kde je ten důkaz? Nuže, uběhlo pár měsíců a ticho po pěšině.

To nevypadá dobře, co?

Ale ne, žádnou paniku.

Byl jsem zvědavý, jestli web gastro aplikace už běží a jak vypadá. Hledal jsem a našel. A s ním i důkaz, že jsem u webu reporting.cz odvedl skvělou práci. Konverzní stránka webu oné gastro aplikace vypadá totiž takhle:

Resperanto – Vyzkoušet

Těžko bych si přál větší poctu mému umu. Co říkáte?

Krásná napodobenina layoutu i textu z webu reporting.cz, který se potenciálnímu klientovi tak líbil. Jasně, náhoda je blbec. Ale co podobnost odstavce „Radši voláte? Jsme na čísle… “ s odvozeninou „Pokud raději voláte, jsme na čísle…“?

Návrhový vzor? Kdepak. Jen inspirace cizí prací za účelem vzdát autorovi poctu. A já si toho moc vážím. Opravdu. Když vidíte kopii svého nápadu, zahřeje vás to u srdíčka. Někomu se líbil tak moc, že se jím nechal ovlivnit. I když třeba až až.

Potěší vás, nebo nakrkne?

A co vy? Máte radost, když vaše práce někoho inspiruje k podobnému dílu? Nebo naopak zuříte a dáte to dotyčnému sežrat? Pište do komentářů a připojte odkazy nebo ukázky, kde jste objevili mutaci svých autorských dítek.

Líbilo? Šiřte dál. Díky.
Richard Dobiáš

Richard Dobiáš

Web copywriter a kreativec, který začal před víc jak 10 lety jako webdesigner a dnes se skrývá na volné noze pod značkou Dobrý copywriter. Občas webcopywriting školí a pravidelně sdílí tipy na Facebooku nebo tomto blogu. Uctívá odkaz Davida Ogilvyho a kreativu hledá vždy a ve všem.
Richard Dobiáš
  • Marek Cevelicek

    ja s tvym pristupem souhlasim:) taky se zasmeju, kdyz me nekdo kopiruje. tedy ono to je skoro vzdycky horsi kopie. uvidim, jak to bude na me pusobit az to nekdo dotahne na vyssi level.