Konverze, spokojený klient, peníze? Nebo produkty a služby od klienta zdarma? Možná, ale osvítil mě lepší důkaz. Třebaže někoho spíš naštve.
Když reference přiláká nového klienta
Znáte to. Máte co ukázat + osobní doporučení a hned je na dosah nový projekt. V mém případě se ozval potenciální klient přes referenci www.reporting.cz, kde jsem navrhoval celkový koncept, wireframy a obsah.
Místo homepage sem hodím náhled konverzní stránky „Vyzkoušet“:
Nový klient poptával web pro aplikaci v oboru gastra a na mě připadl koncept + obsah. Termín, NDA a rozpočet ale vedly k tomu, že jsme se na spolupráci nedohodli. Měl jsem tedy aspoň zrevidovat obsah, až bude web připravený ke spuštění. OK, žádný problém.
A pak přišel důkaz místo slibů
Říkáte si, kde je slibované ocenění mé práce, kde je ten důkaz? Nuže, uběhlo pár měsíců a ticho po pěšině.
To nevypadá dobře, co?
Ale ne, žádnou paniku.
Byl jsem zvědavý, jestli web gastro aplikace už běží a jak vypadá. Hledal jsem a našel. A s ním i důkaz, že jsem u webu reporting.cz odvedl skvělou práci. Konverzní stránka webu oné gastro aplikace vypadá totiž takhle:
Těžko bych si přál větší poctu mému umu. Co říkáte?
Krásná napodobenina layoutu i textu z webu reporting.cz, který se potenciálnímu klientovi tak líbil. Jasně, náhoda je blbec. Ale co podobnost odstavce „Radši voláte? Jsme na čísle… “ s odvozeninou „Pokud raději voláte, jsme na čísle…“?
Návrhový vzor? Kdepak. Jen inspirace cizí prací za účelem vzdát autorovi poctu. A já si toho moc vážím. Opravdu. Když vidíte kopii svého nápadu, zahřeje vás to u srdíčka. Někomu se líbil tak moc, že se jím nechal ovlivnit. I když třeba až až.
Potěší vás, nebo nakrkne?
A co vy? Máte radost, když vaše práce někoho inspiruje k podobnému dílu? Nebo naopak zuříte a dáte to dotyčnému sežrat? Pište do komentářů a připojte odkazy nebo ukázky, kde jste objevili mutaci svých autorských dítek.