7 fíglů, jak napsat famózní otvírák (Copycamp #10, 2019)

Skvělý titulek už napíšete i poslepu. Teď je čas na skvělý otvírák. Pár vět, které donutí číst dál, a přitom řeknou to nejdůležitější. Být, či nebýt kreativní? A jak moc? Stačí pár fíglů ze storytellingu, reklamních formulí a out of the box technik. Ukážeme si je na příkladech.

Na jubilejním 10. ročníku konference Copycamp jsem prozradil 7 fíglů, jak být snadno kreativní při vymýšlení prvního odstavce:

  1. Slovní asociace
  2. Obrazové asociace
  3. Pentagram příběhu
  4. Detail
  5. Metafora
  6. AIDA
  7. PAS

Všechno to jsou hračky, takže si je vezměte a hrajte si s nimi. Někdy se vám bude psát lépe přes asociace, jindy přes pentagram příběhu a jednou takhle k večeru sáhnete po metafoře.

Líbilo? Šiřte dál. Díky.

Richard Dobiáš

Vzbuďte ho o půlnoci a dokáže vám prodat i použité ponožky. Začínal jako webdesigner skoro před 20 lety, když ještě frčel Netscape a Internet Explorer 4. Poslední dekádu ale pod značkou Dobrý copywriter píše reklamní texty, vytváří značky a učí je mluvit.
Richard Dobiáš