Pohyblivá socha hlavy Franze Kafty na národní třídě

6 tipů, které si odnáším z 6. Copycampu

Kino Dlabačov nacpané do poslední sedačky, barmani kmitající od rána do večera a stovky baget dovezených bez komplexu dílčích kroků. Co mi uvízlo v hlavě z pohledu copywritera, který zatím nevynechal jediný ročník Copycampu?

1. Radši si koupíme svetr Lacoste za 100 Euro než za 10 Euro svetr neznačkový

Emoce prodávají. Nic nového. Ale je fajn, že Filip Kahoun odstartoval Copycamp tímhle připomenutím. Od značky si kupujeme to, jak se cítíme. Značky nám tak pomáhají dosáhnout pocitu štěstí. Podobně to platí pro lidské značky. Brzy zapomenete, co někdo řekl. Ale jak jste se s tím člověkem cítili, to se vám zaryje do paměti.

2. Dopad svých textů vyhodnocujete možná blbě

A možná taky ne. Luboš Květ kvantifikuje věci kolem sebe už od dětství a účastníkům Copycampu ukázal 6 metrik, které by měli k vyhodnocování obsahu používat. A přidal i třešinku v podobě hotového GA kódu, který stačí šoupnout na web. A je to.

3. Otevřete hlavu nápadům

Tomáše i Andreu z Improvision jsem viděl nedávno na Slam Poetry v Hradci a byli boží. Na Copycamp přinesli 4 pilíře improvizace a taky osvěžující workshop. Takže pamatujte, podobně jako studenti Bradavic při nácviku přemisťováni: koncentrace, komunikace, kooperace, kreativita. A když uděláte chybu, zakřičte si „hurááá“. Možná vás to posune dál než všechno pochlebováni světa.

4. I nudné téma může být pro někoho celý život

Martin Brablec z Obsahové agentury dokázal, jak i nudné a odborné téma poskládat do úspěšného prodejního kanálu. Místo snahy o zbytečnou zábavu buďte užiteční. Potřeby zákazníka. Přínos produktu pro něj. To je, oč tu běží. Martin přidal 4 ukázky, jak práce jeho týmu zvedala čtenáře ze židle i čísla ve sloupečku CTR. Základ je proniknout do světa vašeho klienta. A do světa jeho zákazníků.

5. Chcete mít na Facebooku dosah? Vyprdněte se na profesionalitu a postplány

Tiskový mluvčí olympioniků Tomáš Houska vyložil karty ze sociálních sítí. Když se vykašlali na profi fotky a pečlivě připravené posty, stoupl zájem lidí. A cizina valila bulvy, jak se českému týmu daří získávat fanoušky. Fotky z mobilu, spontánnost, lidskost. Tohle funguje. A jak se blíží olympiáda, Facebook pošmelí algoritmy a dosah příspěvků olympijských výborů stoupá do nebe.

6. Chcete být produktivní? Vysypte si hlavu a postavte pyramidu

Daniel Gamrot, jako borec na GTD a všecky ty věci kolem, odkryl během své prezentace hned 10 kroků, jak vyšplhat k vysněné produktivitě. Ale musíte postupně, po 4 pilířích, jinak vám pyramida spadne. A nejlepší tip pro copywritery a kreativce? Každý den si pročistěte hlavu. Stačí 10 minut. Prostě si jen sepište všecky myšlenky na papír, ať vás netlačí do mozku. Tak šup.

PS: Kdyby vám vysypání hlavy nešlo, skočte se jako já mrknout na Národní třídu a inspirujte se pohyblivou hlavou Franze Kafky. Tomu to pročištění myšlenek musí jít jako po másle.

Líbilo? Šiřte dál. Díky.
Richard Dobiáš

Richard Dobiáš

Web copywriter a kreativec, který začal před víc jak 10 lety jako webdesigner a dnes se skrývá na volné noze pod značkou Dobrý copywriter. Občas webcopywriting školí a pravidelně sdílí tipy na Facebooku nebo tomto blogu. Uctívá odkaz Davida Ogilvyho a kreativu hledá vždy a ve všem.
Richard Dobiáš