Když žena balí muže

4 kroky modelu AIDA v pojetí ženy při balení muže

Zkratku AIDA asi znáte jako oblíbený model pro stupňové působení reklamního sdělení. Uspěje žena, když vyrazí ulovit muže a použije „AIDU“?

Cílem večera je sbalit muže

Slečna Eva řeší svou samotu krátkými vztahy nebo občasným románkem na jednu noc. Momentálně jí to vyhovuje, takže jí to přejme a spíše se podívejme na její návod k zaručenému úspěchu u mužů z pohledu podobnosti k působení reklamního sdělení.

1. Jak na sebe strhnout pozornost

Mužské oko na sebe žena přitáhne přirozenou krásou, sexy oblečením, extravagantním účesem nebo krásným opálením. Evě se osvědčil hluboký výstřih. A že má co ukazovat, potvrzují i kamarádky, které z ní mámí číslo na plastického chirurga. Když Eva vstoupí do baru, všem chlapům spadne čelist a ztvrdne ego.

2. Zájem vzbudíte během chvilky

Ve druhém kroku potřebuje žena vyhlédnutého chlapa zaujmout, aby s ním mohla pokecat a ujistit se, že je to správný sameček na večer. Po náležitém entrée a půl minutě zírání mužů na její přednosti se Eva posadí k baru, položí kabelku na vedlejší stoličku a ujistí barmana, že si objedná až za chvíli.

Prohlédne si přítomné zástupce mužského pohlaví a vybere nejsympatičtějšího, který s sebou nemá partnerku. Hodí na něj svůdný pohled a vykouzlí překrásný úsměv. Pokud to natvrdlíkovi nedošlo, přidá mrknutí. Překvapený muž přiskočí k Evě a objedná drink, protože si „všiml, že nemá co pít“. V sekundě sedí namísto Eviny kabelky.

3. Kdy začne muž po ženě toužit

Podstatná část balení spočívá v prvním dojmu, příjemné konverzaci a jiskření. Eva se snaží vtipně konverzovat a lehce flirtovat. Několikrát společníka přiměje mluvit o něčem citovějším, třeba o rodičích a jejich vztahu, aby vytvořila osobnější pouto. Během půl hodinky už chlap zmírá touhou poznat Evu blíže.

4. Nenechte ho utéct

Pro završení namlouvacího rituálu zbývá malý, ale důležitý krok. Byla by škoda nechat partnera na večer odejít a zahodit dosavadní snahu. Když má Eva pocit, že je čas přesunout se na pohodlnější místo, nakloní se ke společníkovi, dotkne se rukou jeho stehna a zašeptá jasnou výzvu k akci:

„Půjdeme k tobě, nebo ke mně?“

Jaké etapy používá AIDA a Eva

Evin návod na sbalení muže zahrnuje 4 kroky. Účinná reklama a především copywriting využívá obvykle působení 4 navazujících etap, které se snadno pamatují díky akronymu AIDA:

  • A – attention: upoutání pozornosti
  • I – interest: vzbuzení zájmu
  • D – desire: vytvoření touhy
  • A – action: výzva k akci

Balí ženy podle AIDY?

Podobnost postupů je zřejmá v každém kroku. Eva při lovení partnerů praktikuje kroky modelu AIDA. Zná snad Eva tento model a řídí se jím, nebo se AIDA inspirovala chováním lidí a jejich situacemi v osobním životě?

A co když se vytasí s výzvou k akci moc brzy?

AIDA a předčasná výzva k akci

Stejně jako v reklamě se zbrklý nátlak nesetká s pochopením a pozitivní reakcí. Takže pozor! Nejdřív upoutejte pozornost, vzbuďte zájem, přesvědčte ke koupi a pak teprve přitlačte na pilu.

Líbilo? Šiřte dál. Díky.
Richard Dobiáš

Richard Dobiáš

Web copywriter a kreativec, který začal před víc jak 10 lety jako webdesigner a dnes se skrývá na volné noze pod značkou Dobrý copywriter. Občas webcopywriting školí a pravidelně sdílí tipy na Facebooku nebo tomto blogu. Uctívá odkaz Davida Ogilvyho a kreativu hledá vždy a ve všem.
Richard Dobiáš
Štítky: