Teleshopping

3 pravidla teleshoppingu pro lepší copywriting

Z reklamy s přímou odezvou se můžeme stále učit. Jak využít nesmrtelný teleshopping pro účinné působení reklamy na webu?

Co dokáže teleshopping

Možná už nákupní relaci v televizi nevnímáte. Ale když se do některé zaposloucháte, možná začnete o té super výhodné nabídce uvažovat.

Pusťte si parodii na teleshopping z filmu Futurama a přemýšlejte, proč si Fry od Horsta tu skvělou kudlu s rukojetí z jelenního parohu koupí.

1. Chyťte zákazníka na to, co mu dělá vrásky

Těžko by Fry Horstovi naslouchal, kdyby Horst své reklamní představení začal chválou „Vykuchátoru“. Místo toho zahrál na emoce – strach a bezpečí:

„Pokud chceš ochránit magický artefakt, budeš potřebovat špičkový nůž“. Fry samo sebou zpozorněl: „Já tě pošlouchám“.

Reklama nabízí řešení aktuálního problému zákazníka a díky tomu ho zaujme.

2. Kujte železo, dokud je žhavé. Ať po něm touží

Proč by si Fry měl „Vykuchátor“ koupit? Neuvěřitelná nabídka, nejlepší z taktických nožů na trhu, nerezový vystřelovák, rukojeť z jeleního parohu s certifikátem o pravosti a to vše za takovou výhodnou cenu? Pádné argumenty Frye ujišťují, že si vybral správně, ale rozhodl se zřejmě už dřív na základě emocí.

Teleshopping umí předvést výrobek v různých situacích a zaručených testech, ve kterých vysavač udrží několik bowlingových koulí, matrace přežije nájezd válce nebo kuchařský nůž neztupí ani rozpůlení plechovky.

Především ale prodává výrobek, který ušetří váš čas, peníze, námahu nebo prostě nahradí starý a nevýkonný spotřebič, aby vám zpříjemnil život.

3. Nalákejte ke koupi. Hned! Než bude pozdě

Bez časově omezené nabídky by to nešlo. Fry má už jen 2 minuty na koupi a možná už jen za minutu bude „Vykuchátor“ kvůli velkému zájmu těžko k dostání. Ani přetížené linky nezabrání, aby si koupil výjimečný nůž na ochránění své „kostišky“. Časové omezení, nedostatek kusů a shrnutí přínosu slaví opět úspěch.

A co web-shopping?

Jak se můžete inspirovat teleshoppingem při psaní textů pro web?

Vždy si vzpomenu na Futuramu a vytvořím osnovu podle AIDA modelu. Nejdříve upoutat pozornost a vzbudit zájem o reklamní sdělení, následně vytvořit touhu vlastnit produkt a konečně přesvědčit ke koupi účinnou výzvou k akci.

A samozřejmě nezapomenout na emoce. Jak jednoduché.

Líbilo? Šiřte dál. Díky.
Richard Dobiáš

Richard Dobiáš

Web copywriter a kreativec, který začal před víc jak 10 lety jako webdesigner a dnes se skrývá na volné noze pod značkou Dobrý copywriter. Občas webcopywriting školí a pravidelně sdílí tipy na Facebooku nebo tomto blogu. Uctívá odkaz Davida Ogilvyho a kreativu hledá vždy a ve všem.
Richard Dobiáš